گزارش ماهانه اقتصاد ایران و جهان

در ماهی که گذشت بازارهای داخلی و جهانی دستخوش نوسانات قابل توجهی شدند و رکوردهای مختلفی به ثبت رسید. مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازارهای داخلی در سومین ماه از بهار سال 1400 ، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بود. در این ماه قیمت دلار و سکه افزایشی بود و از سوی دیگر در بازار بورس با اینکه بازدهی شاخص کل افزایش
داشت اما داده ها از افت شاخص هم وزن در خردادماه حکایت داشت. همچنین طی یک ماه اخیر بازار بورس شاهد خروج بیش از 5 هزار میلیارد تومان پول حقیقی بوده است.
دومین ماه از سال جاری اما شاهد انبساط پاینه پولی بود به نحوی که چاپ پول در این سی روز به بالاترین مقدار خود در 14 ماه اخیر رسید. یکی دیگر از رکوردهای قابل توجه ثبت شده تورم سالانه میانگین بود که با رسیدن به سطح 43 درصد به رکورد 25 ساله خود رسید. همچنین قیمت مسکن نیز پس از آنکه در دو ماه ابتدایی سال جاری روندی نزولی
داشت، مجددا در ماه قبل وارد فاز صعودی شد. در بازارهای جهانی نیز فلزات گرانبها در پایان ششمین ماه از سال 2021 و با توجه به پیشرفت واکسیناسیون و بهبود چشم انداز اقتصادی روندی نزولی داشتند و در سوی مقابل ارزش نفت و گاز طبیعی در این بازارها همچنان در مدار صعودی باقی ماند.

 

جهت دانلود فایل کامل گزارش بر روی این متن کلیک نمایید

 

 

 

گروه مالی نماد غدیر

گروه مالی غدیر در تاریخ ۱۳۹۲/۰۵/۳۰ با نام شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان به صورت سهامی خاص تأسیس شده و تحت شماره ۴۴۳۱۷۱ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۹۸۳۴۱ در اداره ثبت شرکت‏ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

گروه مالی نماد غدیر

با ما در تماس باشید