ارتقا رتبه اعتباری شرکت سرمایه گذاری غدیر از A+ به بالا AA-

شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» ، رتبه اعتباری شرکت سرمایه گذار ی غدیر  را ارزیابی کرده و درجه اعتباری شرکت را از طبقه کیفیت بالا (A+) به طبقه کیفیت اعتباری بسیار بالا AA) ) ارتقا داده است.

آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شده مورد استفاده برای استخراج نسبت‌های مالی در این ارزیابی، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر 1400 است.

بنا براین گزارش، شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت‌های مالی مستخرج از آن و همچنین ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، وضعیت حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی، وضعیت طرح‌ها و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت   AA با دورنمای باثبات و  رتبه اعتباری کوتاه مدت A1+ را به به شرکت سرمایه گذاری غدیر تخصیص داد .
در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالایی برآورد می‌شود و واژه دورنمای باثبات نیز بدین مفهوم است که رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی احتمالاً تغییری نخواهد کرد که حکایت از ثبات سرمایه گذاری و چشم اندازی بسیار مثبت برای سهامداران دارد.

لازم به ذکر است که شرکت رتبه بندی «پایا» تاکنون اقدام به اعتبارسنجی شرکت‌های متعددی نموده است که به استناد گزارش‌های رتبه‌بندی منتشر شده رتبه های رتبه اعتباری شرکت در ردیف شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پارس ، ملی صنایع مس ایران، و….. بالاتر از سایر شرکت‌های رتبه‌بندی شده قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *