بزرگترین صندوق جسورانه کشور به زودی پذیره نویسی می‌شود

به گزارش روابط عمومی هلدینگ مالی غدیر، میلاد فروغی بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین هلدینگ‌های چند رشته کشور همواره تلاش داشته با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جوان، متخصص، مستعد و انقلابی علاوه بر سودآوری مطلوب برای سهامداران خود، نقشی موثر در توسعه و تعالی اقتصاد کشور ایفا کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: یکی از مهمترین ارکان تعالی اقتصادی و نیل به شکوفایی در اقتصاد ایران اسلامی بهره‌گیری از توان نخبگان این مرز و بوم برای غنا بخشی به تولید و افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان از اقتصاد ملی است.

به گفته مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر، در این راستا گروه مالی غدیر در یکسال گذشته ضمن مطالعه نمونه‌ها و الگوهای موفق جهانی، گام‌های راهبردی و جسورانه‌ای را برداشته که ایجاد ارکان شتاب‌دهی به فعالیت‌های دانش بنیان و فراهم کردن زیست‌بوم سرمایه‌گذاری نوآورانه در قالب شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ مالی غدیر از اهم این فعالیت‌ها بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ارکان شتاب‌دهی فعالیت‌های دانش بنیان در گروه شامل شتاب‌دهنده سریر، رصدخانه فناوری کسب و کار و آکادمی تیتانیوم، شبکه نوآوری باز، استارتاپ استودیو (سرمایه‌گذاری بذری)، تامین مالی و سرمایه‌گذاری نوآورانه، مرکز نوآوری در دانشگاه‌ها، کارخانه نوآوری و صندوق جسورانه ارغوان را از جمله این ارکان برشمرد.

فروغی همچنین با بیان اینکه «ماموریت رصدخانه فناوری»، پویش و پایش مستمر محیط در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و کشف روندها، رویدادها و یافتن فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری با توجه به این روندهاست، افزود: یکی دیگر از مسائل و موانع جدی در ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و مراکز تحقیقاتی، عدم وجود زبان و مدل‌های ذهنی مشترک بین صنعتگران و محققین دانشگاهی است.

مدیر عامل هلدینگ مالی غدیر در ادامه بیان کرد: آکادمی مدیران با ترویج مدل های فکری نوین و متمایز در مدیران و ایجاد ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر به منظور حل این مشکل ایجاد شده و مصم است با ایجاد فضای مشترک بین صنعت گران و محققین و ارائه آموزش‌های لازم به آنها، بستر پذیرش و بهره‌مندی از ایده‌های دانش بنیان را در گروه شرکت‌های غدیر فراهم کند. وی اظهار کرد: شبکه نوآوری باز غدیر نیز به منظور بهره‌مندی از ظرفیت پژوهشگران و فناوران بیرون از گروه ایجاد شده و درصدد است تا با شناسایی مسائل فناورانه و یافتن متخصصین دارای راه‌حل، ارتباط اثربخشی بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر با صنعت فراهم آورد.

فروغی تصریح کرد: در صورتی که مسائل فناورانه مذکور، ظرفیت توسعه بازار و پرداختن به آنها را در قالب یک شرکت دانش بنیان سودآور داشته باشد، استارت‌آپ استادیوم غدیر وارد عمل شده و با شناسایی تیم‌های مستعد نسبت به ارائه خدمات مشاوره کسب و کار و سرمایه‌گذاری بذری در شرکت‌های مستعد فوق الذکر اقدام خواهد کرد.

فروغی با اشاره به تامین مالی و سرمایه‌گذاری مناسب به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد شرکت‌های دانش بنیان، تاکید کرد: در راستای انجام این مهم، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ایجاد نهادهای تخصصی سرمایه‌گذاری نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و سهام خصوصی به دنبال تامین منابع مالی لازم برای توسعه بازار و افزایش ظرفیت شرکت‌های نوپا و مستعد شناسایی شده و منتفع شدن از سرمایه‌گذاری انجام شده از طریق تملک بخشی از سهام این شرکت‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *